czwartek, 1 marca 2012

Zapowiedź posTroCKa nr 5

Wiecie, że w kameralnej sali kinowej Tarnogórskiego Centrum Kultury wyrosną dodatkowe ściany? Spokojnie. Nie bierzcie tego tak dosłownie. Mam oczywiście na myśli gitarowe ściany dźwięku. 17-tego dnia miesiąca marca o 19:00 odbędzie się 5 edycja cyklu posTroCK.
Gwoli formalności w dwóch zdaniach opiszę Wam, czym jest organizowany w Tarnogórskim Centrum Kultury posTroCK. Mamy tutaj do czynienia z cyklem koncertów skupiającym się na niszowych gatunkach muzycznych w szczególności (jak sama nazwa wskazuje) na post-rocku. W koncertowe odwiedziny do Tarnowskich Gór wpadają kapele z USA, Wielkiej Brytanii, a ostatnio z Danii i Włoch.

Tym razem do Tarnowskich Gór zawita niemiecki zespół Audiocæneat! Przyznam, że miałem twardy orzech do zgryzienia, jeżeli chodzi prawidłową wymowę Audiocæneat! Jako, że jestem uczulony na takie kwestie napisałem do chłopaków, żeby uświadomili mnie jak należy poprawnie wymawiać nazwę ich bandu. Otóż, oświadczyli, że najpoprawniejszą z poprawnych wersją jest [Audiokenit] i tego się trzymajmy ;)

Kwartet z Drezna swobodnie balansuje pomiędzy szufladką z napisem post-rock, a szufladką opisaną słowem shoegaze. Nasi zachodni sąsiedzi zgrabnie bawią się melodią, nadając jej zarówno ciężkie jak i delikatne zmysłowe brzmienie. W twórczości Audiocæneat! pojawia się również zredukowany do drugiego planu wokal. Częściowo kojarzy mi się on z dźwiękami wydawanymi przez Billy’ego Corgana z The Smashing Pumpkins. Jeżeli uważacie, że posunąłem się z tym porównaniem za daleko po koncercie możecie do mnie podejść i powiedzieć mi w twarz: „Przesadziłeś”. Choć moim zdaniem jest coś na rzeczy.
Audiocæneat! ma na swoim koncie bardzo korzystnie brzmiący (w moim skromny mniemaniu) album Red Sessions wydany w 2010 roku. Wydawnictwo w pełni obnaża niemałe umiejętności czterech chłopaków z Drezna. Budowanie dramaturgii, energia, fantazyjne partie gitar – to wszystko znajdziecie na płycie Red Sessions i 17 marca w Tarnogórskim Centrum Kultury podczas posTroCKa nr 5.






The Truth Unfolded I z albumu Red Sessions. Zwróćcie uwagę na zjawiskowe ściany dźwięku.




Uwaga, uwaga! Mam dla Was niespodziankę. Podczas mojej rozmowy na temat poprawnej wymowy nazwy zespołu dzięki uprzejmości Thomasa (basisty Audiocæneat!), zostałem szczęśliwym posiadaczem płyty Red Sessions. Ponadto dostałem pozwolenie na udostępnienie na moim blogu linka do legalnego, darmowego pobrania tej płyty. Klikajcie tutaj, a następnie wpisujcie jeden z kodów zamieszczonych w komentarzu poniżej. Kto pierwszy ten lepszy!

Bilet na posTroCK w przedsprzedaży jest wyceniany na 15 złotych, a w dniu koncertu na 25 złotych. Koncert rozpocznie się o 19:00. Na rozgrzewkę przed Audiocæneat! zagra rockowy projekt z Chorzowa – Nocna Straż.

5 komentarzy:

  1. Hey,

    the download code only works once ...
    Here are some more. First come, first served :)

    http://auidocaneat.bandcamp.com/yum

    7fpe-cxcf
    fjal-wrcb
    mbfj-hd4w
    wfja-bc2d
    s7vw-e5d5
    fjps-xcua
    raxr-5c5s
    h7cb-73aa
    hwhw-5xub
    lcwh-3ahn
    qpsp-c7pe
    bf4r-we73
    5wsw-c3a4
    jcvr-eh4d
    7sba-3eec
    l4xb-hurw
    clcx-e4ub
    pp4e-cupe
    v7re-xwhw
    75lf-5sas

    Enjoy!

    Thomas

    OdpowiedzUsuń
  2. oh, it's: http://audiocaneat.bandcamp.com/yum

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks for straight things up, Thomas ;)

    See you in Tarnowskie Góry!

    Korzystajcie z kodów. Warto! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za płytę! Świetnie się słucha, czekam na koncert w TCK :) Oby tylko nagłośnienie dało radę udźwignąć te ściany gitar..

    OdpowiedzUsuń
  5. 75lf-5sas - wykorzystany ;)
    dzięki za płytę

    OdpowiedzUsuń