czwartek, 14 czerwca 2012

Euro smaczki muzyczne

Abstrahując od emocji sportowych, których podczas tych mistrzostw nie brakuje (póki co średnia strzelonych bramek wynosi 2,75 bramki na mecz!) zwracam uwagę na jak się okazuje niezwykle mocną sferę muzyczną mistrzostw. Oczywiście spuszczam zasłonę milczenia na hymn wybrany przez Polaków drogą esemesową. Wiecie o co mi się rozchodzi. Nie czarujmy się. Koko Euro Spoko nie jest spoko.
Okazuje się, że jednak Euro 2012 potrafi zaskoczyć muzycznie! Przed każdym meczem, gdy zawodnicy stoją w tunelu i czekają na sygnał od sędziego, żeby z niego wyjść na stadionie rozbrzmiewa ociekający zacnością kawałek brytyjskiego zespołu The xx, który zwie się Intro. Tytuł jak i sama piosenka trafiają w punkt. Intro to istotnie wstęp, wprowadzenie do wielkiego widowiska. Poczujcie ten klimat.


Następnie zwróciłem uwagę na spot UEFA traktujący o szacunku wobec bliźniego. Osoby śledzące poczynania kopaczy na Euro na pewno kojarzą reklamówkę Respect, w którym znani piłkarze (m.in. pierwszoplanowi Seedorf  i Benzema) wymieniają się koszulkami. Tam właśnie wybrzmiewa utwór, który zwrócił moją uwagę. Poszperałem tu i tam i wyczaiłem, że mam do czynienia z zespołem Evaline i piosenką There There. Bardzo korzystna pieśń. Trudno się od niej oderwać. Polecam.
Trzymajcie się ciepło i kibicujcie swoim ulubieńcom. Tymczasem!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz