czwartek, 14 lutego 2013

Heineken Open'er Festival 2013 - Raport nr 3

Walentynkowe ogłoszenie w Programie Alternatywnym składało się z 4 części składowych. Pierwszy element wygadał się już wczoraj. Recz jasna mowa o Skunk Anansie. Nie było zaskoczenia. Alter Art już wcześniej potwierdził, że zespół nie wymyśla bajek, lecz istotnie wpada z ponowną wizytą do Gdyni. Ostatnio byli w 2010 roku. Promowali album Wonderlustre. W tym roku również będą promować płytę. Najnowszą z zeszłego roku - Black Traffic. Kogo jeszcze Mikołaj Ziółkowski wyczytał z kartki?
Pomiędzy trzeszczącymi odgłosami i zakłóceniami nie usłyszałem nazwy Foals. Niestety. Spoko luz. Wyczytał innych równie zacnych artystów.

Skunk Anansie - 05.07
Modest Mouse - 04.07
Editors - 03.07
Alt-J - 03.07 - Tent

Audycji słuchałem na żywo w rzekłbym iście ekstremalnych warunkach więc nie dosłyszałem kilku kwestii. Stąd tylko mogę się domyślać, że pierwsze trzy zespoły zagrają na Main Stage. Przynajmniej zasługują, żeby na akurat tej openerowej scenie zagrać. Wiem na 100%, że Alt-J zagrają w namiocie. Wtórując za najważniejszym człowiekiem w Alter Arcie wyrażam przekonanie, że Tent Stage będzie pękał w szwach na Alt-J.W tym momencie szlag mnie jasny trafia, że nie poświęciłem wpisu fanom trójkątów... Rządzili moją plejlistą przez długi czas, a nie znalazło to odzwierciedlenia w żadnym poście... To się nie godzi. Alt-J są nadzieją na kilka kolejnych zacnych płyt. Debiut zatytułowany An Awesome Wave jest wyśmienity.
O Modest Mouse pisałem o tutaj. Nie znam ich za dobrze. Zacznę poznawać.
Editorsi moi jedni z naj naj zespołów świata. Proszę ja Was byłem na ich koncercie na Coke Live Music Festival 2011. Podtrzymuję to, co napisałem o nich w relacji z tegoż zacnego wydarzenia. Nagrywają nową płytę bez Urbanowicza, ale za to z dwoma nowymi muzykami. Szefu alterartowy powiedział, że tworzą czwarty album w Nashville w Stanach Zjednoczonych. Przed Open'erem mówiłem, że jestem w stanie odpuścić ich koncert, bo już raz widziałem, ale pojawiły się nowe czynniki (nowa płyta i nowy skład) tak więc muszę ich zobaczyć znowu na żywo ;)

I jak? Uśmiechnęła się buzia po ogłoszeniach, czy raczej mina a'la słynny Grumpy?

Nadrabiam zaległości. Niechaj zabrzmi Alt-J kapela, która powinna dostać post w Muzycznej Czasoprzestrzeni, a nie dostała. Tessellate z An Awesome Wave. Ryps!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz