czwartek, 10 lutego 2011

CCC czyli Czwartkowy Cykl Coverowy XIII

6 lutego kopnął w kalendarz jeden z najlepszych wirtuozów gitary na świecie. W wieku 58 lat odszedł od nas Gary Moore. Kto nie zna kawałka Still Got the Blues? Bez kitu, zacny utwór. Gitarzysta pochodzący z Belfastu dorzucał swoje przysłowiowe 3 grosze do legendarnego zespołu Thin Lizzy. Gitara wiodąca spoczywała w jego rękach.
Jeśli mówimy już o Thin Lizzy mam dla Was dzisiaj cover tradycyjnej irlandzkiej piosenki, która dzięki Irlandzkim hardrockowcom nabrała większej popularności. Ale to jeszcze nic. Piosenka Whiskey in the Jar doczekała się jeszcze jednej wersji. Wersji, której poświęcam trzynasty Czwartkowy Cykl Coverowy.

Cover Metalliki był dla mnie w pewnym stopniu przełomowy. Był to cover przy, którym Pan Boltz po raz pierwszy postanowił wkroczyć w wir tańca pogo i szalonego aktu potrząsania głową zwanego headbangingiem. Wierzcie mi pamiętam to jakby to było wczoraj. Przez tydzień liczyłem siniaki na całej powierzchni boltzowego ciała i doprowadzałem do pionu głowę, gdyż przemęczone mięśnie odmawiały posłuszeństwa i głowa leciała to tu to tam ;D

Odkurzony, tradycyjny irlandzki motyw w wersji zespołu Metallica brzmi następująco. Przed Wami Whiskey in the Jar!

2 komentarze:

  1. to był mój hymn okresu fascynacji metalliką! <3
    lai

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę a ostatnio sobie właśnie słuchałam wcześniejszych, trochę spokojniejszych wykonań oryginalnego Whiskey In The Jar. No ale to Metallici oczywiście the best!

    OdpowiedzUsuń