wtorek, 4 lutego 2014

Alterna(k)tywni

Macham drodzy moi na powitanie.

Mam niusa.

Kiedyśtam podeszła do mnie Marta Burian - kierowniczka Galerii Przytyck działającej w Tarnogórskim Centrum Kultury i zdradziła, że planuje uskutecznić pewien projekt. Zyskała moje zainteresowanie. Zostałem zapytany, czy chcę w ramach tegoż projektu, który otrzymał nazwę Punkt Sztuki zrobić "coś" o muzyce alternatywnej. "No ba!" - odpowiedziałem.

I tak oto narodził się pomysł na Alterna(k)tywnych (no może nie tak od razu się narodził. Musiałem troszku pokminić ;) ).

Nazwa Alterna(k)tywni to synteza muzyki alternatywnej oraz aktywności. Projekt ma być propozycją dla osób, które nie traktują muzyki, jako obojętnego wypełniacza dźwiękowego towarzyszącego codziennym trudom i znojom, a czymś więcej. Wyjątkowość Alterna(k)tywnych będzie polegała na możliwości komentowania/wymiany poglądów/oceny dzieła muzycznego „na gorąco” będąc twarzą w twarz z innymi uczestnikami. Wszyscy znamy i cenimy magię internetu, ale nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu. Spotkania będą rozpoczynać się krótką prelekcją w celu przybliżenia dotychczasowych dokonań artysty/zespołu/projektu, którego album zostanie odtwarzany. Selekcja muzyki będzie polegała na śledzeniu światowych trendów muzyki alternatywnej. Na uprzywilejowanej pozycji znajdować się będą nowości. Muzyka alternatywna charakteryzuje się olbrzymią różnorodnością, dlatego można się spodziewać rozstrzału gatunkowego – od hałaśliwego rocka po ambientową elektronikę. Zamiarem Alterna(k)tywnych będzie ocena danego dzieła muzycznego krok po kroku. Po każdym utworze prowadzący da zgromadzonym możliwość wypowiedzenia się, wyrażenia zdania na temat odsłuchanej piosenki. I tak do samego końca płyty. Zwieńczeniem będzie ocena całości materiału.

Spotkania będą odbywać w Punkcie Sztuki, czyli w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni Galerii Przytyck w TCK. Alterna(k)tywni będą spotykać się raz w miesiącu. Jeden z czwartków miesiące będzie należał dla Alterna(k)tywnych. Spotkań będzie 9. Pierwsze zaplanowane jest na 6 marca o 19:00. Jak już zdążyliście się domyślić prowadzącym będzie Boltzu, czyli ja. Spoko, mogliście gorzej trafić ;) Jestem w trakcie wybierania albumu, który odsłuchamy 6 marca. Informacji o wyborze płyty szukajcie tutaj. Odpowiednio wcześnie nazwa pojawi się w Muzycznej Czasoprzestrzeni.

Wchodzicie w to?

Pytania? ;>

Więcej o Punkcie Sztuki przeczytacie w tym miejscu.

A tutaj jeszcze proszę ja Was oficjalne wydarzenie Punktu Sztuki na Fejsbuku.

Macham na do zobaczenia.

4 komentarze:

  1. Zaglądam tu od jakiegoś czasu i podoba mi się;-)
    Punkt Sztuki zapowiada się ciekawie, a Alterna(k)tywni brzmią intrygująco!

    Pozdrawiam
    M&M
    (www.tg.net.pl/blog/mmm.php)

    OdpowiedzUsuń
  2. spoglądnie muzyce prosto w oczy, ciekawe :) o ile nic nie pokrzyżuje planów - zajrzę i ja.

    Pozdrawiam
    http://metruum.blogspot.com/

    P.S. Jeżeli 'od hałaśliwego rocka po ambientową elektronikę' to myślę, że można zaprosić i wziąć na 'tapetę' lokalne zespoły np. Clumsy Warlocks, czy Heath - zaproszenia powinni przyjąć, a i forma spotkania będzie ciekawsza. Zupełnie luźna myśl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielce zapraszam ;]

    Co do P.S.a. Nie skłamię, gdy powiem, że brałem pod uwagę taką ewentualność ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właściwie dalej biorę ;P Pożyjemy zobaczymy.

      Usuń