środa, 1 października 2014

Potrzebujemy Was

Uszanowanie!

W marcu w Tarnogórskim Centrum Kultury ruszył pewien skromny projekt, który działa w ramach jeszcze innego projektu, takiego większego, pokaźniejszego. Inicjatywa, którą mam na myśli (ta większa) w gruncie rzeczy skupia się na sztuce plastycznej. Jednakże znalazło się w niej miejsce dla muzyki. Pisząc konkretniej muzyki alternatywnej.

Oczywiście piszę tutaj o cyklu spotkań Alterna(k)tywni będącym integralną częścią Punktu Sztuki zainicjowanego przez Galerię Przytyck w Tarnogórskim Centrum Kultury. Skorzystałem z okazji stworzenia czegoś na kształt dyskusyjnego klubu muzycznego. Tworząc nazwę chciałem połączyć alternatywę i aktywność.

Na początku działalności postanowiłem skupić się na wybieraniu ciekawych nowości wydawniczych z kraju i ze świata, żebyśmy w Tarnowskich Górach byli na czasie i wiedzieli co w alternatywie hula.

Formuła spotkań wygląda następująco. Słowem wprowadzenia przybliżam zgromadzonym pokrótce sylwetkę/tki muzyków, którzy popełnili daną płytę. Wiadomo, warto wiedzieć kto zacz. Następnie przechodzimy do najzacniejszej fazy spotkania. Odtwarzania i omawiania krążka. Interpretacje, refleksje, ocena, analiza. Odważ się wyrazić swoje zdanie. Podziel się odczuciami. Zadziwiające jak różnie ludzie słuchają. Podczas dotychczasowych spotkań pojawiło się kilka naprawdę ciekawych opinii. Szacuneczek dla internetu. Niewątpliwie płynie z niego multum dobroci. Przewrotnie uważam jednak, że rozmowa w cztery oczy nie zastąpi zostawionego komentarza na YouTube, czy innym Fejsie. I piszę to ja - bloger muzyczny. Wyjdźcie z internetu jako i ja wyszedłem ;)

Dajcie się skusić. Zaglądnijcie na następne spotkanie. Dlaczego w mieście, w którym znajduje się najlepszy Dyskusyjny Klub Filmowy w Polsce (gratulacje dla Olbrzyma!) nie może powstać propozycja dla pożeraczy muzyki niszowej? Potrzebujemy Was. Muzyka i ja.

Najbliższe spotkanie odbędzie się 14 października o 19:00 w Punkcie Sztuki, czyli w Galerii Przytyck w TCK. Macie wpływ na to, po którą płytę sięgniemy tym razem. W tym oto oficjalnym wydarzeniu Alterna(k)tywnych znajduje się ankieta. Owa ankieta składa się z 4 propozycji. Oddajcie głos na swojego faworyta. Demokratyczne wybory zadecydują o ostatecznym rozstrzygnięciu. Głosować można do 6 października. Tradycyjnie koszt uczestnictwa to symboliczna "złotówka za sztukę".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz