wtorek, 23 listopada 2010

Muzyczne newsy Pana Boltza - White Lies

Nowiusieńkie wieści z obozu White Lies. Mam zaszczyt zaprezentować Państwu przedsmak drugiej płyty White Lies. Możemy być pewni, że na pojawiającej się 17 stycznia 2011 roku płycie Ritual znajdziemy piosenkę Bigger Than Us. Studyjna wersja świeżego dzieła Anglików wraz z wideoklipem raptem kilka dni temu pojawiła się w sieci. Bigger Than Us nie jest dla fanów piosenką zupełnie anonimową. Zespół prezentował ją już na letnich koncertach. Jako, że uważam młodych Brytyjczyków za band niezwykle perspektywiczny i obdarzony solidnym potencjałem starałem się trzymać rękę na pulsie i za pośrednictwem YouTube'a (God bless YouTube! ;D) dorwałem się do wersji live. Zawiodłem się. Jakieś takie to wydawało się mało whiteliesowe. Można było wyczuć, że deklaracje o ewolucji brzmienia nie były niewinnym kłamstwem. Mnie z kolei owa ewolucja niekoniecznie zachwyciła. Przeszedłem obok nowej piosenki z niekłamaną obojętnością. Za dużo elektroniki, słaby wokal, ogólnie kawałek jakoś nie trzymał się kupy.
Kilka miesięcy później powraca temat Bigger Than Us. Wersja studyjna jest o niebo lepsza. Dopracowana, ale nie wymuskana. Poukładana, elektronicznie zbilansowana, a świetny wokal Harry'ego McVeigh zaciera złe wrażenie wersji live.
Polecam do zapoznania się z kawałkiem. Śmiem twierdzić, że jeśli wszystkie numery na nowej płycie White Lies będą na poziomie Bigger Than Us możemy mieć pierwszego kandydata do najlepszego albumu 2011.



White Lies bardzo lubią Polskę. Już kiedyś tam wspominałem, że często do nas wpadają. Zawitają po raz kolejny. Dadzą dwa koncerty. 4 marca 2011 zagrają w Poznaniu w Klubie Eskulap, a dzień później w Warszawskiej Stodole.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz