poniedziałek, 15 listopada 2010

Poniedziałkowe znalezisko

Mój ciężki, poniedziałkowy umysł (pieprzyć poniedziałki!), został dzisiaj uraczony garścią złotych myśli Roberta Schumanna. Co ciekawe kartki z kserokopiami znalazłem wywieszone na honorowym miejscu w salce, którą kiedyś zajmował zespół black metalowy (strange, huh? Schumann i black metal ;D)

Jak się później okazało na czterech kartkach A4 znajdują się Rady dla kształcącej się muzycznie młodzieży R. Schumanna. Jest to zbiór jak sama nazwa wskazuje rad dla młodocianych muzyków. Jako, że nigdy talentu, do grania na instrumentach muzycznych nie przejawiałem, tytuł zbytniego entuzjazmu we mnie nie wzbudził. Jednak skusiłem się i postanowiłem zaznajomić się ze słowami niemieckiego kompozytora.
W miarę zapoznawania się z tekstem, przesiąknięta „poniedziałkową euforią", walcząca z bólem zatok głowa zaczęła się rozchmurzać, a na twarzy nieśmiało pojawiał się uśmiech. Najbardziej soczysty banan zawitał na mojej twarzy przy tym oto fragmencie:

"Oceniając utwory musisz odróżniać dzieła sztuki od utworów przeznaczonych dla rozrywki dyletantów. Do pierwszych zawsze odnoś się pozytywnie; drugie niech cię nie gniewają."


Zapisać, oprawić, powiesić nad łóżkiem. Dziękuję za uwagę.

1 komentarz:

  1. tak, tak, to w starej salce Narrenturm znalazłeś :) Pozdrawiam, AE

    OdpowiedzUsuń