czwartek, 19 stycznia 2012

CCC czyli Czwartkowy Cykl Coverowy XXIX

Uderzam z kolejną odsłoną Czwartkowego Cyklu Coverowego. Tym razem zaprezentuję cover jednej z najczęściej coverowanych piosenek na świecie. Mam na myśli piosenkę, która wyszła spod ręki brytyjskiego kompozytora i wokalisty działającego pod pseudonimem Black. Hicior potańcówek w latach 80' i chyba nawet 90' - Wonderful Life.

Słuchaczom Trójki Polskiego Radia nie będzie to obcy kawałek. Przyznam, że usłyszałem go po raz pierwszy właśnie tam.
Brytyjczyk Jono McCleery dla mnie jest kombinacją Jamesa Blake'a (za tajemniczą, klimatyczną aurę i elektronikę) i Chrisa Martina z Coldplay'a (za nosowy wokal).
Utwór, który wrzucam do odsłuchu jest numerem 3 na płycie There Is. Płyta długogrająca pod tytułem There Is to już jego drugie wydawnictwo. Pierwszego, debiutanckiego "Darkest Light" nie słyszałem, ale jak okaże się chociaż w połowie tak dobre jak "dwójka" to brawa dla Londyńczyka. Zapraszam do zapoznania się z coverem Wonderful Life w wykonaniu Jono McCleery'iego.




Uwaga, uwaga! Pod koniec lutego Jono McCleery przyjeżdża do Polski! Jest okazja usłyszeć go na żywo. 24 lutego zagra w Gdańsku w Żaku, 25 lutego w Warszawie w Cafe Kulturalna, a 26 lutego 2012 roku uskuteczni koncert w katowickim Jazz Club Hipnoza w ramach 10-lecia tegoż klubu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz