sobota, 5 stycznia 2013

Pan Boltz i Sound of 2013 (cz. 2)

Według zapowiedzi temat Sound of 2013 wraca do Muzycznej Czasoprzestrzeni. Jeżeli jeszcze nie czytaliście pierwszej części wpisu o Sound of 2013 zerknijcie proszę tutaj. W pierwszej części opublikowałem longlistę składającą się z 15 propozycji i wybrałem własną, boltzową finałową piątkę.
Oto jak wygląda oficjalna shortlista tegorocznej edycji Sound of:
  1. HAIM
  2. AlunaGeorge
  3. Angel Haze
  4. Laura Mvula
  5. CHVRCHES
Nie jest źle. Udało mi się trafić dwa projekty z shortlisty. HAIM i AlunaGeorge. Przybijam ze sobą piąteczkę ;D Patrząc na pierwsze miejsce cieszę się, że nie tylko ja uległem czarowi pięknych pań z Californii. Nie jestem zaskoczony. O siostrach Haim jeszcze nie raz usłyszymy. W tym roku najlepiej rokujący artyści uskuteczniają indie pop (HAIM), alternatywne RnB łamane na trip-hop (AlunaGeorge), rapsy (Angel Haze), soul (Laura Mvula) i electro pop (CHVRCHES).
Szkoda, że indie rocki poszły w odstawkę. Zespoły Peace i Palma Violets nie znalazły się w finałowej shortliście. Moim zdaniem zasługują jednak na wyróżnienie.
Zaskakujące, że King Krule nie zebrał wystarczającej ilości głosów, aby zająć miejsce w piątce. Nie może być. Spodziewałem się, że będzie murowanym kandydatem do shortlisty Sound of 2013.
Czy przewidywania okażą się trafne? Czy rzeczywiście wybrani artyści będą najgorętszymi nowymi nazwami na nadchodzących letnich festiwalach muzycznych i pojawią się w rankingach najlepszych płyt 2013? Z czasem wszystko się wyjaśni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz